[Commercial Review] Centraal Beheer, Chocomel, NS

  • Bureaus
  • 8 mei 2015 @ 11:37
  • Link
  • Jurgen Retra
    Jurgen Retra

    Relevance Director
    RLVNT
  • CommercialsCampagnes

Op het moment dat je commercials gaat reviewen, weet je van te voren om welk merk of product het gaat. Dit houdt dus in dat je niet onbevangen zit te kijken, maar dat je bepaalde verwachtingen hebt.

Op het moment dat ik bij de nieuwste film van Centraal Beheer op play drukte, zat ik te wachten op een mooi en grappig verhaal, waarin uiteindelijk iets mis gaat. Het nadeel hiervan is dat je vaak kilometers van te voren de clou ziet aankomen. Daarom vind ik het zo leuk, dat het nu niet het geval was. Pas na 47 van de 70 seconden wordt duidelijk wat je daarvoor gezien hebt. Maar daar blijft het niet bij. Ik heb de commercial nog een tweede, en daarna nog een derde keer gekeken. En ik vind ‘m nog steeds erg, erg leuk. Wat mij betreft een zeer geslaagde merkspot!

Daarmee is de lat gelegd voor deze review. En de volgende commercial haalt die lat helaas niet. Ik licht dit graag toe. Chocomel Vers is nieuw, lekker en zo op! De bitchy dame die haar assistente opdracht geeft zo snel mogelijk zo’n pak te scoren kennen we allemaal. Al rennend, struikelend en haar leven in de waagschaal leggend weet ze nog net het allerlaatste pak te bemachtigen. Al terug sprintend weet ze ternauwernood te voorkomen dat ze overreden wordt. Gelukkig is ze superfit, want zonder buiten adem te zijn staat ze in de lift, van de begane grond terug omhoog naar de zevende (!) verdieping. En dan doet ze iets heel verrassends. In die luttele seconden dat ze in de lift staat weet ze, zonder chocolademelksnor, gemorste druppels en/of andersoortige lekkages dat gehele literpak Chocomel Vers naar binnen te werken, om haar bazin vervolgens een leeg pak te overhandigen. Ongeloofwaardig knap!

Als toegift de nieuwste creatie voor de NS. Ik geef toe, je ziet de clou van te voren aankomen, maar dan wel vol sympathie. Ik vind het fijn om te zien dat in deze commercial een – voor Nederlandse begrippen – ongewoon type hoofdpersoon is gekozen. Niet de stoere zakenman, niet omnipotente moderne moeder en al zeker niet het rechtstreeks uit een modeblaadje weggelopen model. Nee, de hoofdpersoon is een – weliswaar ietwat klunzige – gevoelsmatig alleenstaande vader die het allemaal op zijn eigen wijze weet te rooien. De muziek past prachtig en alle ‘moetjes’ zoals het parkeren van de fiets betalen met de OV-Chip en het gebruik van de smartphone-app zit er allemaal in. Ja – je ziet het allemaal aankomen, maar het is op een menselijke manier. En dan mag het stiekem wel.

Jurgen Retra

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken